الا ای آهوی وحشی

نویسنده وبلاگ «ناگفته های مدیریتی » می نویسد: در خبرها آمده بود که شرکت سایپا قصد دارد به مدت 5 سال هزینه حفاظت از گونه های مختلف آهو را بر عهده گرفته و در عوض نماد تجاری این شرکت را به آهو تغییر دهد.
علت اصلی اتخاذ چنین تصمیمی، تشابه محصولات این شرکت با سرعت و زیبایی این حیوان گریز پا اعلام شده است. این اقدام شرکت سایپا در حمایت از محیط زیست و اهتمام جدی مدیریت آن در این زمینه جای بسی خوشوقتی است، اما جای چند نکته و سؤال باقی می ماند.
اول اینکه، تلاش برای حفظ نماد تجاری از جمله اصول پذیرفته شده فعالیتهای صنعتی و تجاری در همه جای دنیا محسوب می شود ...حال سؤال اینجاست که تلاش سایپا برای تغییر «برند» از چه توجیهی برخوردار است و این اقدام تا چه میزان قادر به رفع مشکلات پیش روی این شرکت می باشد؟
دوم اینکه، حرکت نمادین سایپا در حمایت از محیط زیست در حالی صورت می گیرد که تولیدات فاقد کیفیت و استاندارد خودروسازهای داخلی، بلای جان بسیاری از مردم گردیده است.
مصاحبه های متعدد مسئولان پلیس راه کشور و سازمان حفاظت از محیط زیست از نقش خودروهای بی کیفیت در حوادث جاده ای و آلودگی محیط، گواه روشنی بر این مدعاست...

                                                                               qudsdaily.com